Українська академія друкарства
Факультет комп’ютерної поліграфічної інженерії
Кафедра автоматизації та комп'ютерних технологій
Назва курсу |
Системи нечіткого керування |
Викладачі |
Луцків Микола Михайлович, доктор технічних наук, професор |
Профайл викладачів |
|
Консультації |
Очні консультації згідно розкладу консультацій кафедри: (http://akt.uad.lviv.ua/) |
1. Анотація до курсу
В останні роки появилася велика кількість досліджень в області нечіткого моделювання і його застосування в системах автоматичного керування. Перевага нечіткого моделювання і керування випливає з простого математичного апарату і високої ефективності одержаних систем. В даному курсі викладаються основні засади, методи аналізу і синтезу і застосування нечітких систем керування, які забезпечують високоефективне робасте і адаптивне управління при неповній інформації про об’єкт і створення інтелектуальних систем керування. Програма базується на найновіших знаннях у даній галузі. Подані в програмі знання можуть слугувати ад’юнктам суміжних напрямків підготовки в яких методи нечіткого моделювання і управління є предметом викладання.
2. Мета та цілі курсу
3. Результати навчання
В результаті вивчення дисципліни ад’юнкт повинен знати:
В результаті вивчення дисципліни ад’юнкт повинен придбати вміння та навички:
Програмні компетентності
- Знання і розуміння сучасної теорії нечітких множин і методів та вміння їх ефективно використовувати для аналізу, синтезу та оптимізації систем автоматичного керування технологічними процесами і комп’ютерно-інтегрованими технологіями.
- Здатність ефективно застосовувати нечітке моделювання при проведенні експериментів і наукових досліджень.
- Здатність застосувати методи і будувати розмиті моделі об’єктів та сучасних систем керування.
- Здатність проектувати нечіткі регулятори на базі знань експерта керованого об’єкта.
- Здатність проектувати нечіткі регулятори на основі моделі керованого об’єкта.
- Здатність застосувати методи нечіткого керування для побудови інтелектуальних систем керування.
Загальні компетентності
- Здатність до аналізу та синтезу.
- Уміння застосовувати знання на практиці.
- Робота з програмним пакетом Simulink.
- Здатність до самонавчання.
- Навички роботи з інформацією з різних джерел.
- Здатність адаптуватися до нової галузі знань.
- Розв’язання задач.
- Уміння працювати автономно.
- Розробка проекту.
4. Обсяг курсу
Вид заняття |
лекції |
лабораторні заняття |
практичні заняття |
самостійна робота |
загальний баланс часу роботи |
кількість кредитів ECTS |
К-сть годин |
28 |
|
|
|
|
|
5. Ознаки курсу
Рік викладання |
семестр |
спеціальність |
Курс, (рік навчання) |
Вид підсумкового контролю |
Нормативний\вибірковий |
формат курсу |
2019/2020 |
|
автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології |
2 |
іспит |
|
Змішаний (blendedlearning) |
6. Пререквізити курсу
Раніше вивчені дисципліни, знання яких необхідні для освоєння курсу: «Вища математика», «Теорія автоматичного керування» «Цифрові системи керування»,
Постреквізити. Дисципліни, які будуть використовувати результати навчання даного курсу: «Автоматизовані системи керування виробництвом», «Проектування інтегрованих систем управління». Наукова робота
7. Зміст курсу (список тем)
3 семестр
Види занять |
Навчальні тижні |
||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
||
Лекції |
обсяг годин |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
Лабораторні заняття |
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
2 |
|
|
Контроль |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МК |
|
|
|
|
|
|
МК |
ПК |
|
Консультації |
|
X |
|
|
X |
|
|
X |
|
|
|
X |
|
X |
|
X |
|
|
9. Система оцінювання та вимоги
Контроль знань і умінь студентів (поточний і підсумковий) з дисципліни «Системи нечіткого керування» здійснюється згідно з кредитно-модульною системою організації навчального процесу. Рейтинг ад’юнкта із засвоєння дисципліни за семестр визначається за 100 бальною шкалою. Підсумкова (загальна оцінка) курсу навчальної дисципліни є сумою балів, одержаних за окремі оцінювані форми навчальної діяльності: поточне (виконання лабораторних робіт, захист індивідуальних завдань) та підсумкове засвоєння теоретичного матеріалу змістовних модулів (модульний контроль). Форма підсумкового контролю: залік та іспит.
Критерії оцінювання кожного виду навчального заняття передбачають врахування наступних чинників: правильність та повнота виконання роботи, дотримання графіку виконання, розуміння матеріалу, правильність наведеної відповіді, яка відображає розуміння вивченого матеріалу, вміння аналізувати отриману інформацію для вибору правильного методу і практичного засобу отримання вірного результату. Несвоєчасність виконання без поважних причин, наявність помилок у виконанні чи захисті роботи знижують отриману за неї кількість балів. За активність при проведенні практичних робіт та за своєчасне виконання всіх домашніх завдань, виконання рефератів по заданих темах та участь в олімпіадах різних рівнів ад’юнкти можуть отримувати додаткові бали.
3 семестр
Вид навчального завдання |
Кількість балів за виконання завдання |
Кількість завдань |
Критерії оцінювання |
Всього |
Лабораторна робота |
5 |
8 |
наявність заготовки звіту для поточної роботи
відповідь при допуску до роботи,
оформлення результатів,
повнота відповідей при захисті лабораторної роботи
|
40 |
Індивідуальне завдання |
5 |
4 |
вірність розв’язку завдання,
оформлення завдання;
виконання та захистзавдання до вказаного терміну
|
20 |
Модульний контроль (МК) |
20 |
2 |
кожен МК за ЗМ1 та ЗМ2 – тестові завдання з чотирма відповідями, з яких одна відповідь вірна; |
40 |
Підсумковий контроль (ПК) |
залік |
|
перевірка знань студентів по теорії і виявлення навичок застосування отриманих знань при вирішенні практичних завдань, а також навиків самостійної роботи |
100 |
10. Рекомендована література
Основна:
- Глибовець М.М., Олецький О.В. Штучний інтелект. – К.: КМ Академія, 2002. – 364 с.
- Гостев В.Н. Нечеткие регуляторы в системах автоматического управления. Моног: - К.: Радіометр. 2008. – 971с.
- Архангельський В.Н., Богаєнко Н.Н., Грабовський Г.Г., Системы функции – управления. – К.: Техника 1997. -208с.
- Т. Терано, К. Асаі, Н. Сиченко. Прикладні нечіткі системи, переклад з японського. – М.: Мир. 1993. 386с.
- О. Івахів, М. Наконечний. Основи побудови систем керування з нечіткою логікою: «НУ» Львівська політехніка. – Львів: Растр7, 2017. – 132с.
- Штовба С.Д. Проектипрование нечетких систем средствами MATLAB. – М.: Горяча линия – Телеком 2007. – 288с.
- Леонченко А.В. Нечеткое моделирование в средстве MATLAB u fuzzy TECH. – СПS.: БХВ. Петербург, 2003. 756с.
Інформаційні ресурси http:// matlab.expopnenta.ru